Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2008 | Brief Report | Uitgave 9/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2008

Brief Report: Outcomes of a Teacher Training Program for Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2008
Auteurs:
Paul Probst, Tobias Leppert

Abstract

In this study a teacher training program for Autism Spectrum Disorders (ASD), based on “structured teaching” (Mesibov et al., The TEACCH approach to autism spectrum disorders, 2006) was developed and evaluated within a Pre–Post design. In total, 10 teachers working with 10 students with ASD (mean age 10.0 years) in special education classrooms in Germany were involved in the training, The Pre–Post outcomes measured by teacher questionnaires indicated significant improvement on the Classroom Child Behavioral Symptom Scale as well as on the corresponding Classroom Teachers’ Stress Reaction Scale. In addition, teachers implemented two structured teaching methods on average in their classrooms. These findings provide some first evidence for the clinical and social validity of the training program examined.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2008 Naar de uitgave