Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

29-03-2019 | Brief report | Uitgave 6/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2019

Brief Report: Neuropsychological Testing and Informant-Ratings of Children with Autism Spectrum Disorder, Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder, or Comorbid Diagnosis

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2019
Auteurs:
Rowena Ng, Kimberley Heinrich, Elise K. Hodges
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study aimed to examine the neuropsychological correlates of child patients diagnosed with ADHD, autism spectrum disorder (ASD), or comorbid ASD + ADHD through a multidisciplinary ASD evaluation clinic. Patients completed standardized tests of intellectual, attention, social-affective/cognitive, and executive functioning; and a semi-structured assessment commonly used for autism diagnosis. The majority of patients were medicated for ADHD concerns during testing. Parents and teachers also completed inventories of day-to-day social and attentional functioning. Group effects were found across objective social measures but not across related respondent-ratings. In contrast, group differences were observed in parent-ratings of attention difficulties, but not on standardized tests of attention or executive functioning. Findings underscore importance of integrating objective and functional measures when assessing ASD and/or ADHD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2019 Naar de uitgave