Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2012 | Brief Report | Uitgave 3/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2012

Brief Report: Mediation of Treatment Effect in a Communication Intervention for Pre-School Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2012
Auteurs:
Catherine Aldred, Jonathan Green, Richard Emsley, Helen McConachie

Abstract

Tests of mediation in treatment trials can illuminate processes of change and suggest causal influences in development. We conducted a mediation analysis of a previously published randomised controlled trial of parent-mediated communication-focused treatment for autism against ordinary care, with 28 children aged 2–5 years (Aldred et al. in J Child Psychol Psychiatr 45:1–11, 2004). The hypothesised mediating process, targeted by the intervention, was an increase in parental synchronous response within parent–child interaction. The results showed partial mediation, with change in synchrony accounting for 34% of the positive intervention effect on autism symptomatology (Autism Diagnostic Observation Schedule communication and social domain algorithm); the result was confirmed by bootstrap estimation. Improved parental synchronous response to child communication can alter short-term autism symptom outcome with targeted therapy.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2012 Naar de uitgave