Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2012 | Brief Report | Uitgave 3/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2012

Brief Report: Making Experience Personal: Internal States Language in the Memory Narratives of Children with and Without Asperger’s Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2012
Auteurs:
Benjamin T. Brown, Gwynn Morris, Robert E. Nida, Lynne Baker-Ward

Abstract

The development of the personal past is complex, requiring the operation of multiple components of cognitive and social functioning. Because many of these components are affected by autism spectrum disorders, it is likely that autobiographical memory in children with Asperger’s Disorder (AD) will be impaired. We predicted that the memory narratives of children with AD, in comparison to typically-developing peers, would reflect less personal interpretation as evidenced by internal states language. Thirty children with AD and 20 typically-developing children aged 6–14 reported their earliest memories and two emotional experiences (one positive and one negative). Consistent with our predictions, children with AD included fewer emotional, cognitive, and perceptual terms than the comparison sample.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2012 Naar de uitgave