Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2012 | Brief Report | Uitgave 2/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2012

Brief Report: Longitudinal Improvements in the Quality of Joint Attention in Preschool Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2012
Auteurs:
Kathy Lawton, Connie Kasari

Abstract

Children with autism exhibit deficits in their quantity and quality of joint attention. Early autism intervention studies rarely document improvement in joint attention quality. The purpose of this study was to determine whether there was a change in joint attention quality for preschoolers with autism who were randomized to a joint attention intervention, symbolic play intervention, or a control group. Quality was defined as shared positive affect during joint attention as well as shared positive affect and utterances during joint attention. Interactions of group and time were found for both types of joint attention quality. During the follow up visits, the joint attention and symbolic play intervention groups produced more of these two types of joint attention quality than the control group.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2012 Naar de uitgave