Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-07-2018 | Brief Report | Uitgave 7/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2020

Brief Report: Learning Language Through Overhearing in Children with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2020
Auteurs:
Rhiannon J. Luyster, Sudha Arunachalam

Abstract

We explored whether children with autism spectrum disorder (ASD) learn new nouns from overheard speech. Thirteen children (4–5 years) with ASD participated in an Addressed condition, in which they were directly taught a novel label (e.g., toma) for one of three novel objects, and an Overheard condition, in which the objects and label were presented in a conversation between two adults. In both conditions, children were then asked to identify the labeled object (e.g., “find the toma”). Children selected the target novel object at rates above chance in the Addressed condition, and of critical importance, they also did so in the Overheard condition. This suggests that, like TD children, children with ASD may learn from language that is not directed to them.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2020 Naar de uitgave