Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

29-08-2016 | Brief Report | Uitgave 12/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2016

Brief Report: Just-in-Time Visual Supports to Children with Autism via the Apple Watch:® A Pilot Feasibility Study

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2016
Auteurs:
Amanda O’Brien, Ralf W. Schlosser, Howard C. Shane, Jennifer Abramson, Anna A. Allen, Suzanne Flynn, Christina Yu, Katherine Dimery
Belangrijke opmerkingen
The Apple Watch is a registered trademark of Apple Inc., Cupertino, CA 95014, USA.

Abstracts

Using augmented input might be an effective means for supplementing spoken language for children with autism who have difficulties following spoken directives. This study aimed to (a) explore whether JIT-delivered scene cues (photos, video clips) via the Apple Watch® enable children with autism to carry out directives they were unable to implement with speech alone, and (b) test the feasibility of the Apple Watch® (with a focus on display size). Results indicated that the hierarchical JIT supports enabled five children with autism to carry out the majority of directives. Hence, the relatively small display size of the Apple Watch does not seem to hinder children with autism to glean critical information from visual supports.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2016 Naar de uitgave