Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-06-2017 | Brief Report | Uitgave 8/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2017

Brief Report: Is Impaired Classification of Subtle Facial Expressions in Children with Autism Spectrum Disorders Related to Atypical Emotion Category Boundaries?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2017
Auteurs:
Lydia R. Whitaker, Andrew Simpson, Debi Roberson

Abstract

Impairments in recognizing subtle facial expressions, in individuals with autism spectrum disorder (ASD), may relate to difficulties in constructing prototypes of these expressions. Eighteen children with predominantly intellectual low-functioning ASD (LFA, IQ <80) and two control groups (mental and chronological age matched), were assessed for their ability to classify emotional faces, of high, medium and low intensities, as happy or angry. For anger, the LFA group made more errors for lower intensity expressions than the control groups, classifications did not differ for happiness. This is the first study to find that the LFA group made more across-valence errors than controls. These data are consistent with atypical facial expression processing in ASD being associated with differences in the structure of emotion categories.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2017 Naar de uitgave