Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2009 | Brief Report | Uitgave 12/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2009

Brief Report: Increasing Verbal Greeting Initiations for a Student with Autism Via a Social Story™ Intervention

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2009
Auteurs:
Brian Reichow, Edward J. Sabornie

Abstract

Social Stories™ are a common intervention for addressing the social skills deficits individuals with autism often demonstrate. In this study, a Social Story intervention was used to increase acceptable verbal greeting initiations with an 11-year-old boy who had a diagnosis of high functioning autism. A withdrawal design with a comparison condition examined the frequency of acceptable verbal greeting initiations during 5 min observation periods. Results showed no acceptable verbal greeting initiations during both baseline conditions, increased frequency of acceptable verbal greeting initiations during both intervention conditions, and maintenance of intervention levels of behavior with visual supports during the comparison condition.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2009 Naar de uitgave