Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

24-09-2015 | Brief Report | Uitgave 2/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2016

Brief Report: Imaginative Drawing in Children with Autism Spectrum Disorder and Learning Disabilities

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2016
Auteurs:
Melissa L. Allen, Eleanore Craig

Abstract

Here we examine imaginative drawing abilities in children with Autism Spectrum Disorder (ASD) and learning disabilities (LD) under several conditions: spontaneous production, with use of a template, and combining two real entities to form an ‘unreal’ entity. Sixteen children in each group, matched on mental and chronological age, were asked to draw a number of ‘impossible’ pictures of humans and dogs. Children with ASD were impaired in spontaneous drawings and included fewer impossible features than children with LD, but there was no difference when a template was provided. An autism-specific deficit was revealed in the task involving combining entities. Results suggest that children with ASD do not have a general imaginative deficit; impairment is instead related to planning demands.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2016 Naar de uitgave

S.I. : Discourse and conversation analytic approaches to the study of ASD

Parents as a Team: Mother, Father, a Child with Autism Spectrum Disorder, and a Spinning Toy