Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2008 | Brief Report | Uitgave 5/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2008

Brief Report: Human Figure Drawings by Children with Asperger’s Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2008
Auteurs:
Hui Keow Lim, Virginia Slaughter

Abstract

Twenty-nine children with Asperger’s syndrome and 28 typically developing children, matched on gender, chronological age and nonverbal IQ, were asked to produce a free drawing, then requested to draw a person, a house and a tree. The drawings were scored using standardized procedures for assessing accuracy, detail and complexity. There were no differences between the diagnostic groups on the tree or house drawing scores. The human figure drawing scores of children with Asperger’s syndrome were significantly lower than those of the typically developing children, and there was a positive correlation between human figure drawing scores and communication sub-scores on the Vineland Adaptive Behaviour Scales, for the Asperger’s group. These results suggest that the selective deficit in generating human figure representations may derive from a relative lack of interest in the social world, and/or limited practice in drawing people.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2008 Naar de uitgave