Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2007 | Brief Report | Uitgave 8/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2007

Brief Report: Group Social-Multimodal Intervention for HFASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2007
Auteur:
Nirit Bauminger

Abstract

Current study is the second part of a 2-year cognitive-behavioral-ecological (CB-E) intervention for high-functioning (HF) children with autism spectrum disorder (ASD). We examined the utility of a group-centered intervention on children’s ability to interact cooperatively with peers during structured and non-structured social situations. Direct (e.g., social problem solving) and indirect (theory of mind; executive function) treatment effects on social cognitive capabilities were also examined. Participants were 26 preadolescent HF children with ASD. Study results demonstrated direct and indirect treatment effects on social cognition and mixed results regarding children’s social interaction capabilities. Although children’s cooperative capabilities within the intervention group improved, dyadic, and group social interactions during school recess did not. Discussion focused on the utility of such group-intervention in increasing social functioning.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2007 Naar de uitgave