Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

02-06-2015 | Brief Report | Uitgave 10/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2015

Brief Report: Generalization Weaknesses in Verbally Fluent Children and Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2015
Auteurs:
Ashley B. de Marchena, Inge-Marie Eigsti, Benjamin E. Yerys

Abstract

Individuals with autism spectrum disorder (ASD) have difficulty generalizing—i.e., relating new stimuli to past experiences. Few experimental studies have addressed this weakness, despite its impact on intervention effects. In a reanalysis of data (de Marchena et al. Cognition 119(1):96–113, 2011), we tested a novel form of generalization—the ability to transfer a strategy used in one context to a similar context—in verbally fluent youth with ASD and matched typically developing controls. Participants with ASD were subtly less likely to learn from experience; their generalizations were less consistent. Generalization in ASD correlated with receptive vocabulary but not age, suggesting a link to language development. A richer understanding of how to promote generalization in ASD will advance both theory and practice.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2015 Naar de uitgave