Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-01-2019 | Brief Report | Uitgave 5/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2019

Brief Report: Feasibility and Preliminary Efficacy of a Behavioral Intervention for Minimally Verbal Girls with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2019
Auteurs:
Tom Cariveau, M. Alice Shillingsburg, Arwa Alamoudi, Taylor Thompson, Brittany Bartlett, Scott Gillespie, Lawrence Scahill
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-03872-3) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

We report the feasibility and preliminary efficacy of a structured behavioral intervention with a sample of minimally verbal girls with autism spectrum disorder between the ages of 2 and 6 years old. Ten participants with no functional vocal behavior were randomized to a 4-week behavioral intervention or waitlist control group. Caregivers reported child communicative repertoires at pre- and post-randomization assessments. Social communication was also assessed at these time points using the Early Social Communication Scales. All feasibility benchmarks were met and findings of preliminary efficacy showed large effect sizes within groups. The current findings suggest the feasibility of recruiting and retaining samples of young, minimally verbal girls with autism spectrum disorder in randomized clinical trials.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2019 Naar de uitgave