Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-08-2016 | Brief Report | Uitgave 11/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2016

Brief Report: Evaluation of an Intelligent Learning Environment for Young Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2016
Auteurs:
Zhi Zheng, Zachary Warren, Amy Weitlauf, Qiang Fu, Huan Zhao, Amy Swanson, Nilanjan Sarkar

Abstract

Researchers are increasingly attempting to develop and apply innovative technological platforms for early detection and intervention of autism spectrum disorder (ASD). This pilot study designed and evaluated a novel technologically-mediated intelligent learning environment with relevance to early social orienting skills. The environment was endowed with the capacity to administer social orienting cues and adaptively respond to autonomous real-time measurement of performance (i.e., non-contact gaze measurement). We evaluated the system with both toddlers with ASD (n = 8) as well as typically developing infants (n = 8). Children in both groups were able to ultimately respond accurately to social prompts delivered by the technological system. Results also indicated that the system was capable of attracting and pushing toward correct performance autonomously without user intervention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2016 Naar de uitgave