Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2019 | Brief Report

Brief Report: Effectiveness of an Accelerated Version of the PEERS® Social Skills Intervention for Adolescents

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Nicole L. Matthews, Jessica Laflin, Beatriz C. Orr, Katrina Warriner, Mary DeCarlo, Christopher J. Smith
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Evidence supporting the effectiveness of the PEERS® social skills intervention for adolescents with autism spectrum disorder is relatively strong. Less is known about whether the duration of the program impacts participant outcomes. The current study compared outcomes of participants randomly assigned to participate in an accelerated version of PEERS that met twice weekly for 7 weeks (n = 11) or the traditional PEERS program that met once weekly for 14 weeks (n = 10). The accelerated PEERS group demonstrated improvements consistent with previous research on the program, and treatment response did not differ significantly between the accelerated PEERS and traditional PEERS groups. Together, findings provide preliminary evidence that PEERS is effective when administered as a 7-week program.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel