Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-02-2016 | Brief Report | Uitgave 6/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2016

Brief Report: Early Lexical Comprehension in Young Children with ASD: Comparing Eye-Gaze Methodology and Parent Report

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2016
Auteurs:
Courtney E. Venker, Eileen Haebig, Jan Edwards, Jenny R. Saffran, Susan Ellis Weismer

Abstract

Lexical comprehension is commonly measured by parent report, but it may be difficult for parents of children with ASD to accurately judge their child’s comprehension. We compared parent report to an eye-gaze measure of lexical comprehension in which participants observed pairs of images on a screen, along with accompanying speech that named one of the two images. Twenty-two toddlers with ASD participated. Trials were included if the target word was reported as unknown. Children spent significantly more time looking at the target after it was named than before (d = 0.66). These results provide evidence that eye-gaze measures can reveal emerging lexical knowledge in young children with ASD that may otherwise be overlooked.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2016 Naar de uitgave