Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

22-08-2018 | Brief Report | Uitgave 1/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2019

Brief Report: Does Social Functioning Moderate the Motor Outcomes of a Physical Activity Program for Children with Autism Spectrum Disorders—A Pilot Study

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2019
Auteurs:
Jin Bo, YanLi Pang, Liangsan Dong, Yu Xing, Yuan Xiang, Mingting Zhang, Morgan Wright, Bo Shen

Abstract

Several recent studies revealed that physical activity programs that focus on fundamental motor skills could enhance both motor and social performance. The purpose of this pilot was to explore whether the social impairment of Autistic Spectrum Disorders (ASD) moderated the motor outcomes of a physical activity program. Nine children with ASD attended a 2-week program that adopted the Classroom Pivotal Response Teaching. Significant improvements on motor skills were found in all participants. Furthermore, children with more social impairment demonstrated greater motor improvement in comparison to those with less social problems. Findings suggest the importance of social factors on the outcomes of physical activity programs and the interplays between social and motor domains in ASD interventions.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2019 Naar de uitgave