Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2013 | Brief Report | Uitgave 9/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2013

Brief Report: Difficulty in Understanding Social Acting (But Not False Beliefs) Mediates the Link Between Autistic Traits and Ingroup Relationships

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2013
Auteurs:
Daniel Y.-J. Yang, Renée Baillargeon
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-013-1757-3) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Why do individuals with more autistic traits experience social difficulties? Here we examined the hypothesis that these difficulties stem in part from a challenge in understanding social acting, the prosocial pretense that adults routinely produce to maintain positive relationships with their ingroup. In Study 1, we developed a self-administered test of social-acting understanding: participants read stories in which a character engaged in social acting and rated the appropriateness of the character’s response. Adults who scored 26 or higher on the Autism Spectrum Quotient (AQ) questionnaire gave significantly lower ratings than comparison participants (AQ < 26). Study 2 found that difficulty in understanding social acting, but not false beliefs, mediated the link between autistic traits and perceived ingroup relationships.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (PDF 100 kb)
10803_2013_1757_MOESM1_ESM.pdf
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2013 Naar de uitgave