Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

14-12-2014 | Brief Report | Uitgave 12/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2015

Brief Report: Development of a Robotic Intervention Platform for Young Children with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2015
Auteurs:
Zachary Warren, Zhi Zheng, Shuvajit Das, Eric M. Young, Amy Swanson, Amy Weitlauf, Nilanjan Sarkar

Abstract

Increasingly researchers are attempting to develop robotic technologies for children with autism spectrum disorder (ASD). This pilot study investigated the development and application of a novel robotic system capable of dynamic, adaptive, and autonomous interaction during imitation tasks with embedded real-time performance evaluation and feedback. The system was designed to incorporate both a humanoid robot and a human examiner. We compared child performance within system across these conditions in a sample of preschool children with ASD (n = 8) and a control sample of typically developing children (n = 8). The system was well-tolerated in the sample, children with ASD exhibited greater attention to the robotic system than the human administrator, and for children with ASD imitation performance appeared superior during the robotic interaction.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2015 Naar de uitgave