Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2007 | Brief Report | Uitgave 6/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2007

Brief Report: Designing a Playground for Children with Autistic Spectrum Disorders––Effects on Playful Peer Interactions

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2007
Auteurs:
Nicola Yuill, Sara Strieth, Caroline Roake, Ruth Aspden, Brenda Todd

Abstract

This study investigated possible changes in social play and initiations in eight boys (5 to 7-years-old) with autistic spectrum disorders (ASD) who were moving from an old to a new school playground that was designed specifically to enhance playful peer interaction. Each boy was observed for half an hour over three occasions in the old, then the new setting. The playgrounds differed in design, spatial density and identity of potential play partners. As hypothesised, frequency of group play and overall social initiations increased significantly in the new setting. We discuss how playgrounds with appropriate levels of physical challenge and support for both structured, imaginative play and solitary observation may support peer interactions in children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2007 Naar de uitgave