Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2008 | Brief Report | Uitgave 1/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2008

Brief Report: Data on the Stanford–Binet Intelligence Scales (5th ed.) in Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2008
Auteurs:
Jamesie Coolican, Susan E. Bryson, Lonnie Zwaigenbaum

Abstract

The Fifth Edition of the Stanford–Binet Intelligence Scales (SB5; Roid, G. H. (2003). Stanford Binet intelligence scales (5th ed.). Itasca, IL: Riverside Publishing) is relatively new, with minimal published research on general populations and none with special populations. The present study provides information on the cognitive profiles of children with ASD (N = 63) and on the whether the abbreviated battery is representative of the full scale. A high percentage of the children had significantly stronger nonverbal (vs. verbal) skills. This pattern was not related to Full Scale IQ, age or diagnostic subgroup. IQs derived from the abbreviated battery accounted for a large proportion of the variance in FSIQ relative to comparable abbreviated batteries. However, caution is warranted when using the abbreviated battery, as it misrepresents actual ability in a small percentage of cases.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2008 Naar de uitgave