Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

21-11-2018 | Brief Report | Uitgave 3/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2019

Brief Report: Autism Knowledge and Stigma in University and Community Samples

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2019
Auteurs:
Sheri Stronach, Sarah Wiegand, Emily Mentz

Abstract

Increased public understanding of autism may lead to better access to services and participation in the community for individuals with autism. The goal of this study was to explore autism understanding and stigma among university students, and general community members recruited at a state fair. Participants between 18 and 79 years of age (n = 478) completed the Autism Stigma and Knowledge Questionnaire (ASK-Q; Harrison et al., Journal of Autism and Developmental Disorders 47(10):3281–3295, 2017). All ASK-Q means fell within the adequate knowledge range, indicating relatively high levels of autism knowledge and low levels of stigma. ASK-Q scores were correlated with gender, education, and self-ratings of understanding but not age. The results of this study suggest the need for continued inquiry into metrics that indicate autism understanding and stigma.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2019 Naar de uitgave