Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

10-01-2020 | Brief Report | Uitgave 4/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2020

Brief Report: Associations Between Preverbal Social Communication Skills, Language and Symptom Severity in Children with Autism: An Investigation Using the Early Sociocognitive Battery

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2020
Auteurs:
Lauren J. Taylor, Tony Charman, Patricia Howlin, Vicky Slonims, Jonathan Green, The PACT-G Consortium
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-020-04364-z) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

We investigated the early sociocognitive battery (ESB), a novel measure of preverbal social communication skills, in children with autism participating in the Paediatric Autism Communication Trial-Generalised (PACT-G). The associations between ESB scores, language and autism symptoms were assessed in 249 children aged 2–11 years. The results show that ESB subscale scores (social responsiveness, joint attention and symbolic comprehension) were significantly associated with concurrent autism symptoms and receptive and expressive language levels. The pattern of association between the ESB subscale scores differed between the ADOS-2 symptom domains and expressive and receptive language. These findings indicate the potential utility of the ESB as a measure of preverbal social communication in children with autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2020 Naar de uitgave