Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

17-02-2016 | Brief Report | Uitgave 6/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2016

Brief Report: Assessment of Intervention Effects on In Vivo Peer Interactions in Adolescents with Autism Spectrum Disorder (ASD)

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2016
Auteurs:
Bridget K. Dolan, Amy V. Van Hecke, Audrey M. Carson, Jeffrey S. Karst, Sheryl Stevens, Kirsten A. Schohl, Stephanie Potts, Jenna Kahne, Nina Linneman, Rheanna Remmel, Emily Hummel

Abstract

This study aimed to evaluate the effectiveness of a randomized controlled trial of a social skills intervention, the Program for the Education and Enrichment of Relational Skills (PEERS: Laugeson et al. in J Autism Dev Disord 39(4): 596–606, 2009), by coding digitally recorded social interactions between adolescent participants with ASD and a typically developing adolescent confederate. Adolescent participants engaged in a 10-min peer interaction at pre- and post-treatment. Interactions were coded using the Contextual Assessment of Social Skills (Ratto et al. in J Autism Dev Disord 41(9): 1277–1286, 2010). Participants who completed PEERS demonstrated significantly improved vocal expressiveness, as well as a trend toward improved overall quality of rapport, whereas participants in the waitlist group exhibited worse performance on these domains. The degree of this change was related to knowledge gained in PEERS.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2016 Naar de uitgave