Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-01-2020 | Brief Report | Uitgave 4/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2020

Brief Report: Assessment Experiences of Children with Neurogenetic Syndromes: Caregivers’ Perceptions and Suggestions for Improvement

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2020
Auteurs:
Bridgette Kelleher, Taylor Halligan, Tessa Garwood, Samantha Howell, Breanna Martin-O’Dell, Amber Swint, Liberty-Ann Shelton, Joey Shin
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-020-04363-0) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

It is well-recognized that measurement options for diagnosing and monitoring children with neurogenetic syndromes (NGS) associated with moderate to severe intellectual impairment are limited (Berry-Kravis, Dev Med Child Neurol https://​doi.​org/​10.​1111/​dmcn.​13018, 2016), and caregivers experience significant concerns regarding the assessment process. However to date, these concerns have not been summarized into actionable steps for clinicians and test-makers. As such, we used a mixed methods approach to assess caregiver-derived perceptions and suggestions for improving assessments in NGS. Results indicated many shared challenges and suggestions for improvement, particularly in the domains of testing procedures and examiner communication. Integrating these suggestions into future protocols is an important next step toward improving the quality of assessment procedures for children with NGS and their families across both clinical and research contexts.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2020 Naar de uitgave