Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2012 | Brief Report | Uitgave 6/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2012

Brief Report: Approaches to 31P-MRS in Awake, Non-Sedated Children with and without Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2012
Auteurs:
Laura C. Erickson, Ashley A. Scott-Van Zeeland, Gavin Hamilton, Alan Lincoln, Beatrice A. Golomb
Belangrijke opmerkingen
An erratum to this article can be found at http://​dx.​doi.​org/​10.​1007/​s10803-013-1821-z.

Abstract

We piloted a suite of approaches aimed to facilitate a successful series of up to four brain and muscle 31Phosphorus-Magnetic Resonance Spectroscopy (31P-MRS) scans performed in one session in 12 awake, non-sedated subjects (ages 6–18), 6 with autism spectrum disorders (ASD) and 6 controls. We targeted advanced preparation, parental input, physical comfort, short scan protocols, allocation of extra time, and subject emotional support. 100% of subjects completed at least one brain scan and one leg muscle scan: 42 of 46 attempted scans were completed (91%), with failures dominated by exercise muscle scans (completed in 6/6 controls but 3/6 cases). One completed scan lacked usable data unrelated to subject/scan procedure (orthodonture affected a frontal brain scan). As a group, these methods provide a foundation for conduct and enhancement of future MR studies in pediatric subjects with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2012 Naar de uitgave