Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2012 | Brief Report | Uitgave 6/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2012

Brief Report: Approaches to 31P-MRS in Awake, Non-Sedated Children with and without Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2012
Auteurs:
Laura C. Erickson, Ashley A. Scott-Van Zeeland, Gavin Hamilton, Alan Lincoln, Beatrice A. Golomb
Belangrijke opmerkingen
An erratum to this article can be found at http://​dx.​doi.​org/​10.​1007/​s10803-013-1821-z.

Abstract

We piloted a suite of approaches aimed to facilitate a successful series of up to four brain and muscle 31Phosphorus-Magnetic Resonance Spectroscopy (31P-MRS) scans performed in one session in 12 awake, non-sedated subjects (ages 6–18), 6 with autism spectrum disorders (ASD) and 6 controls. We targeted advanced preparation, parental input, physical comfort, short scan protocols, allocation of extra time, and subject emotional support. 100% of subjects completed at least one brain scan and one leg muscle scan: 42 of 46 attempted scans were completed (91%), with failures dominated by exercise muscle scans (completed in 6/6 controls but 3/6 cases). One completed scan lacked usable data unrelated to subject/scan procedure (orthodonture affected a frontal brain scan). As a group, these methods provide a foundation for conduct and enhancement of future MR studies in pediatric subjects with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2012 Naar de uitgave