Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2007 | Brief Communication | Uitgave 2/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2007

Brief Report: Application of the TEACCH Program on Chinese Pre-School Children with Autism––Does Culture Make a Difference?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2007
Auteurs:
Sandra K. M. Tsang, Daniel T. L. Shek, Lorinda L. Lam, Florence L. Y. Tang, Penita M. P. Cheung

Abstract

A longitudinal study was conducted on 34 children with autism to evaluate the usefulness of the Treatment and Education of Autistic and related Communication Handicapped Children (TEACCH) program for Chinese pre-school children in Hong Kong. Eighteen children received full-time center-based TEACCH program training. The control group included 16 children who received different types of individualized or group training but not TEACCH program training. Instruments validated in Hong Kong were used to assess the children’s cognitive, social adaptive functioning and developmental abilities before and during the training at 6-month intervals for 12 months. Children in the experimental group showed better outcomes at posttest. They also showed progress in different developmental domains over time. The study provided initial support for the effectiveness of using the TEACCH program with Chinese children.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2007 Naar de uitgave