Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-02-2016 | Brief Report | Uitgave 6/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2016

Brief Report: An Observational Measure of Empathy for Autism Spectrum: A Preliminary Study of the Development and Reliability of the Client Emotional Processing Scale

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2016
Auteurs:
Anna Robinson, Robert Elliott
Belangrijke opmerkingen
A correction to this article is available online at https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3533-x.

Abstract

People with autism spectrum disorder (ASD), can have difficulties in emotion processing, including recognising their own and others’ emotions, leading to problems in emotion regulation and interpersonal relating. This study reports the development and piloting of the Client Emotional Processing Scale-Autism Spectrum (CEPS-AS), a new observer measure of four interrelated aspects of emotional processing: emotion recognition, self-reflection, cognitive empathy, and affective empathy. Results showed good interrater reliability (alpha: .69–.91), while inter-dimension associations were high (r = .66–.82). The measure was able to detect significant differences on the four dimensions across a short-term humanistic–experiential group therapy. The CEPS-AS shows promise as a potential addition to current self-report instruments measuring empathy or emotion processes in individuals with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2016 Naar de uitgave