Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

22-04-2016 | Brief Report | Uitgave 8/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2016

Brief Report: An Independent Replication and Extension of Psychometric Evidence Supporting the Theory of Mind Inventory

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2016
Auteurs:
Kathryn J. Greenslade, Truman E. Coggins
Belangrijke opmerkingen
Some data from this manuscript has been presented as a poster at the 2015 International Meeting for Autism Research, and as an oral presentation at the 2015 American Speech-Language-Hearing Convention.

Abstract

This study presents an independent replication and extension of psychometric evidence supporting the Theory of Mind Inventory (ToMI). Parents of 20 children with ASD (4; 1–6; 7 years; months) and 20 with typical development (3; 1–6; 5), rated their child’s theory of mind abilities in everyday situations. Other parent report and child behavioral assessments included the Social Responsiveness Scale-2, Vineland Adaptive Behavior Scales-2, Peabody Picture Vocabulary Test-4, and Clinical Evaluation of Language Fundamentals-Preschool, 2. Results revealed high internal consistency, expected developmental changes in children with typical development, expected group differences between children with and without ASD, and strong correlations with other measures of social and communication abilities. The ToMI demonstrates strong psychometrics, suggesting considerable utility in identifying theory of mind deficits in children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2016 Naar de uitgave