Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-09-2017 | Brief Report | Uitgave 1/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2018

Brief Report: An Evaluation of an Instructional Package for Teaching Sentence Construction to Students with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2018
Auteurs:
Robert C. Pennington, Jessica Rockhold

Abstract

In the current study, we investigated the effects of an instructional package on the construction of sentences writing by four children ages 6–9, with autism spectrum disorder (ASD). We employed a multiple probe across behaviors design to evaluate the efficacy of the intervention package and also conducted probes to assess generalization and increases in the use of spoken sentences. Data indicated that the package was effective and produced variable levels of maintenance and generalized responding across three of the participants. Further, changes in vocal responding were observed in one of the participants.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2018 Naar de uitgave