Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2011 | Brief Report | Uitgave 5/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2011

Brief Report: Adaptive Behavior and Cognitive Skills for Toddlers on the Autism Spectrum

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2011
Auteurs:
Corey E. Ray-Subramanian, Nan Huai, Susan Ellis Weismer

Abstract

This study examined adaptive behavior and cognitive skills for 125 toddlers on the autism spectrum using the recently updated Vineland-II and Bayley-III. Delays in adaptive skills were apparent at 2 years of age. As a group, toddlers on the autism spectrum had a profile of Vineland-II standard scores in which Motor Skills > Daily Living Skills > Socialization > Communication. Vineland-II scores were significantly correlated with Bayley-III Cognitive scores. Performance on the ADOS was significantly negatively correlated with Bayley-III Cognitive standard scores and standard scores in the Daily Living Skills and Communication domains of the Vineland-II. However, calibrated ADOS scores did not contribute significant variance to Vineland-II scores beyond that predicted by age and Bayley-III scores.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2011 Naar de uitgave