Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2011 | Brief Report | Uitgave 5/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2011

Brief Report: Adaptive Behavior and Cognitive Skills for Toddlers on the Autism Spectrum

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2011
Auteurs:
Corey E. Ray-Subramanian, Nan Huai, Susan Ellis Weismer

Abstract

This study examined adaptive behavior and cognitive skills for 125 toddlers on the autism spectrum using the recently updated Vineland-II and Bayley-III. Delays in adaptive skills were apparent at 2 years of age. As a group, toddlers on the autism spectrum had a profile of Vineland-II standard scores in which Motor Skills > Daily Living Skills > Socialization > Communication. Vineland-II scores were significantly correlated with Bayley-III Cognitive scores. Performance on the ADOS was significantly negatively correlated with Bayley-III Cognitive standard scores and standard scores in the Daily Living Skills and Communication domains of the Vineland-II. However, calibrated ADOS scores did not contribute significant variance to Vineland-II scores beyond that predicted by age and Bayley-III scores.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2011 Naar de uitgave