Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2007 | Brief Communication | Uitgave 7/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2007

Brief Report: A Scale for Rating Conversational Impairment in Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2007
Auteurs:
Jessica de Villiers, Jonathan Fine, Gary Ginsberg, Liezanne Vaccarella, Peter Szatmari

Abstract

There are few well-standardized measures of conversational breakdown in Autism Spectrum Disorders (ASD). The study’s objective was to develop a scale for measuring pragmatic impairments in conversations of individuals with ASD. We analyzed 46 semi-structured conversations of children and adolescents with high-functioning ASD using a functional linguistic paradigm. Five constructs were developed that assessed difficulties related to the pragmatics of conversation: atypical intonation; semantic drift; terseness; pedantic speech; perseveration. The scale shows good inter-rater reliability and variation in the scales is not simply a reflection of IQ or language competence. This tool represents a way of characterizing language use in ASD and is an initial step towards developing a tool to evaluate change in degree of social impairments in conversation.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2007 Naar de uitgave