Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

05-06-2014 | Brief Report | Uitgave 12/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2015

Brief Report: A Pilot Summer Robotics Camp to Reduce Social Anxiety and Improve Social/Vocational Skills in Adolescents with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2015
Auteurs:
Juhi R. Kaboski, Joshua John Diehl, Jane Beriont, Charles R. Crowell, Michael Villano, Kristin Wier, Karen Tang

Abstract

This pilot study evaluated a novel intervention designed to reduce social anxiety and improve social/vocational skills for adolescents with autism spectrum disorder (ASD). The intervention utilized a shared interest in robotics among participants to facilitate natural social interaction between individuals with ASD and typically developing (TD) peers. Eight individuals with ASD and eight TD peers ages 12–17 participated in a weeklong robotics camp, during which they learned robotic facts, actively programmed an interactive robot, and learned “career” skills. The ASD group showed a significant decrease in social anxiety and both groups showed an increase in robotics knowledge, although neither group showed a significant increase in social skills. These initial findings suggest that this approach is promising and warrants further study.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2015 Naar de uitgave

S.I. : ASD in Adulthood: Comorbidity and Intervention

ASD Traits and Co-occurring Psychopathology: The Moderating Role of Gender