Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2009 | Brief Report | Uitgave 11/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2009

Brief Report: A Comparison of Indirect Versus Experimental Strategies for the Assessment of Pica

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2009
Auteurs:
Lauren C. Wasano, John C. Borrero, Carolynn S. Kohn

Abstract

We conducted functional analyses of pica for three individuals with varying levels of intellectual disabilities. In addition, two indirect assessment instruments (the Motivational Assessment Scale [MAS], and the Questions About Behavioral Function [QABF]) were also administered to both the parent and teacher of the child participants. Results of the functional analyses indicated that pica was sensitive to automatic reinforcement. Further, results of both the MAS and QABF also suggested behavioral sensitivity to automatic reinforcement.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2009 Naar de uitgave