Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2011 | Original Paper | Uitgave 5/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2011

Bridging the Research-to-Practice Gap in Autism Intervention: An Application of Diffusion of Innovation Theory

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2011
Auteurs:
Hilary E. Dingfelder, David S. Mandell

Abstract

There is growing evidence that efficacious interventions for autism are rarely adopted or successfully implemented in public mental health and education systems. We propose applying diffusion of innovation theory to further our understanding of why this is the case. We pose a practical set of questions that administrators face as they decide about the use of interventions. Using literature from autism intervention and dissemination science, we describe reasons why efficacious interventions for autism are rarely adopted, implemented, and maintained in community settings, all revolving around the perceived fit between the intervention and the needs and capacities of the setting. Finally, we suggest strategies for intervention development that may increase the probability that these interventions will be used in real-world settings.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2011 Naar de uitgave