Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2004 | Boekwerk | Uitgave 5/2004

Vakblad Sociaal Werk 5/2004

Boeken

Tijdschrift:
Vakblad Sociaal Werk > Uitgave 5/2004
Auteurs:
Arend Inklaar, Nel Jagt

Samenvatting

Bemoeien is in. Dat moest er natuurlijk een keer van komen. Eind jaren tachtig wordt het bedrijfsleven het lichtend voorbeeld voor de hele zorgsector in ons land. Leidinggevenden worden manager, maatschappelijk werkers worden uitvoerders. Zorg wordt een product en cliënten worden afnemers. De zorgverlening in Nederland heet een fijnmazig netwerk van diensten en voorzieningen, waar de burger gebruik van kan maken onder het motto ‘U vraagt, wij draaien’. Voor organisaties in onze sector worden meten en rekenen de belangrijkste vakken. Zorg moet gericht en zo kort (goedkoop) mogelijk worden aangeboden. Geleidelijk wordt duidelijk dat dit concept bij een flinke groep Nederlanders niet aanslaat.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

Vakblad Sociaal Werk (voorheen Maatwerk)

Het vakblad behandelt alle facetten van het sociaal werk. Het signaleert, analyseert, rapporteert en informeert. En presenteert leerzame ervaringen uit de diverse werkvelden waarin maatschappelijk werkers, jeugdzorgwerkers en sociaal agogen zich bevinden.

BSL - Basisacademy Social Work

Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2004

Vakblad Sociaal Werk 5/2004 Naar de uitgave

Opmaat

Dement

Redactioneel

Substitutie