Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

27-11-2015 | Original Paper | Uitgave 4/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2016

Bimodal Virtual Reality Stroop for Assessing Distractor Inhibition in Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2016
Auteurs:
Thomas D. Parsons, Anne R. Carlew

Abstract

Executive functioning deficits found in college students with ASD may have debilitating effects on their everyday activities. Although laboratory studies tend to report unimpaired inhibition in autism, studies of resistance to distractor inhibition reveal difficulties. In two studies, we compared a Virtual Classroom task with paper-and-pencil and computerized Stroop modalities in typically developing individuals and individuals with ASD. While significant differences were not observed between ASD and neurotypical groups on the paper-and-pencil and computerized task, individuals with ASD performed significantly worse on the virtual task with distractors. Findings suggest the potential of the Virtual Classroom Bimodal Stroop task to distinguish between prepotent response inhibition (non-distraction condition) and resistance to distractor inhibition (distraction condition) in adults with high functioning autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2016 Naar de uitgave