Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-04-2020 | Original Paper | Uitgave 12/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2020

Bilingualism in School-Aged Children with ASD: A Pilot Study

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2020
Auteurs:
Myriam L. H. Beauchamp, Stefano Rezzonico, Andrea A. N. MacLeod
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-020-04501-8) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Preschool-aged bilingual children with autism spectrum disorder (ASD) can keep pace with their monolingual peers with ASD. However, can older children with ASD continue to do so as language demands become greater? Also, can they reach language levels similar to those of neurotypically developing (ND) bilingual children? The current study compares the language abilities of 3 school-aged bilingual children with ASD to those of 2 monolingual peers, and 19 ND bilingual and 12 ND monolingual peers. Using cluster analyses, we found that bilingual children with ASD had similar language to those of monolingual children with ASD and neurotypically developing bilingual and monolingual children. Results suggest that bilingual children with ASD can keep pace with their peers with similar intellectual abilities.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2020 Naar de uitgave