Skip to main content
Top

2023 | OriginalPaper | Hoofdstuk

8. Bijeenkomst 6

Auteurs : Nathalie Schlattmann, Melissa Goris, Samantha Regoli-Bakker, Ramón Lindauer

Gepubliceerd in: Versterkende groepstraining voor getraumatiseerde pleegkinderen

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Vandaag leren de kinderen over helpende en niet-helpende gedachten. Ook leren ze over de Onzichtbare koffer: als een kind nare dingen heeft meegemaakt, dan heeft het vaak andere (meestal negatievere) verwachtingen en overtuigingen over zichzelf, anderen en de wereld om zich heen6 dan kinderen die niet getraumatiseerd zijn.
Voetnoten
1
Bij de training voor (pleeg)ouders Zorgen voor getraumatiseerde kinderen wordt uitgelegd dat in de Onzichtbare koffer negatieve (kern-)overtuigingen zitten. Bij Tem je Draak maken we geen onderscheid tussen negatieve (kern-)overtuigingen en negatieve (automatische) gedachten die daarvan het gevolg zijn om het voor kinderen niet te ingewikkeld te maken. Bij Zorgen voor getraumatiseerde kinderen wordt ook niet gesproken over ruimte maken in de koffer voor positieve overtuigingen, maar omdat dit kinderen aanspreekt, is het zo wel opgenomen in Tem je Draak.
 
Metagegevens
Titel
Bijeenkomst 6
Auteurs
Nathalie Schlattmann
Melissa Goris
Samantha Regoli-Bakker
Ramón Lindauer
Copyright
2023
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2884-0_8