Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

19-07-2016 | Uitgave 4/2016

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 4/2016

Bidimensional Emotional Health in College Students: a Comparison of Categorical and Continuous Analytic Approaches

Tijdschrift:
Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment > Uitgave 4/2016
Auteurs:
Tyler L. Renshaw, Katie R. Eklund, Sarah J. Bolognino, Isoken Adodo

Abstract

This study reports on an investigation of the concurrent validity of the bidimensional model of emotional health, using two analytic approaches—one categorical and the other continuous—with two subsamples of college students. Results from the categorical approach, using analyses of variance with the first subsample (n = 461), indicated that, compared to isolated emotional wellbeing and distress models, the bidimensional model of emotional health had incremental validity in relation to social connectedness, life satisfaction, physical health, and academic achievement outcomes. Findings from the continuous approach, using latent-variables path analyses with the second subsample (n = 490), indicated that the isolated emotional wellbeing model was a better predictor of the aforementioned quality-of-life outcomes than were the bidimensional and isolated distress models. Taken together, findings from both sets of analyses suggest that emotional wellbeing is a distinguishing predictor of college student outcomes. Implications for the theory and practice of mental health work at the college level are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2016

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 4/2016 Naar de uitgave