Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2007 | Original Paper | Uitgave 6/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2007

Beyond Pragmatics: Morphosyntactic Development in Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2007
Auteurs:
Inge-Marie Eigsti, Loisa Bennetto, Mamta B. Dadlani

Abstract

Language acquisition research in autism has traditionally focused on high-level pragmatic deficits. Few studies have examined grammatical abilities in autism, with mixed findings. The present study addresses this gap in the literature by providing a detailed investigation of syntactic and higher-level discourse abilities in verbal children with autism, age 5 years. Findings indicate clear language difficulties that go beyond what would be expected based on developmental level; specifically, syntactic delays, impairments in discourse management and increased production of non-meaningful words (jargon). The present study indicates a highly specific pattern of language impairments, and importantly, syntactic delays, in a group of children with autism carefully matched on lexical level and non-verbal mental age with children with developmental delays and typical development.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2007 Naar de uitgave