Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-05-2010 | Redactioneel

Bevorderen van sociale interactie: Stairway to heaven?

Auteur: Erik J. Knorth

Gepubliceerd in: Kind en adolescent | Uitgave 2/2010

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Klein beginnen. Dat is de intrigerende titel van de oratie van Chantal Kemner, die in licht bewerkte vorm staat afgedrukt in dit nummer van Kind en Adolescent. Kemner, hoogleraar biologische ontwikkelingspsychologie in Utrecht, stelt zich met haar onderzoeksgroep de vraag hoe te begrijpen valt dat personen met autisme zoveel problemen hebben in de omgang met anderen en moeite hebben met sociaal contact en communicatie.
Literatuur
go back to reference Moses, M. S. W. (2000). Attachment theory and residential treatment: A study of staff-client relationships. American Journal of Orthopsychiatry, 70, 474-490. Moses, M. S. W. (2000). Attachment theory and residential treatment: A study of staff-client relationships. American Journal of Orthopsychiatry, 70, 474-490.
go back to reference Veerman, J. W., & Van Yperen, T. A. (2009). Wat is praktijkgestuurd effectonderzoek? In T.A. van Yperen & J. W. Veerman (red.), Zicht op effectiviteit. Handboek voor praktijkgestuurd effectonderzoek in de jeugdzorg (pp. 17-34). Delft: Eburon. Veerman, J. W., & Van Yperen, T. A. (2009). Wat is praktijkgestuurd effectonderzoek? In T.A. van Yperen & J. W. Veerman (red.), Zicht op effectiviteit. Handboek voor praktijkgestuurd effectonderzoek in de jeugdzorg (pp. 17-34). Delft: Eburon.
Metagegevens
Titel
Bevorderen van sociale interactie: Stairway to heaven?
Auteur
Erik J. Knorth
Publicatiedatum
01-05-2010
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind en adolescent / Uitgave 2/2010
Print ISSN: 0167-2436
Elektronisch ISSN: 1876-5998
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03089702