Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: TPO - De Praktijk 5/2013

01-10-2013 | Journaal

Beter luisteren naar de patiënt

Auteur: Sietsche van Gunst

Gepubliceerd in: TvPO | Uitgave 5/2013

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Bij diabetes is zelfmanagement belangrijk, al is dat voor de patiënt niet altijd makkelijk. Denk bijvoorbeeld aan het opvolgen van voedings- en beweegadviezen. Maar niet alleen patiënten, ook artsen hebben het moeilijk met zelfmana­gement. Het kost hun tijd en moeite. Tijd is niet in ruime mate voorhanden in de gezond-heidszorg; en het vertellen van feitelijke uitslagen van onderzoeken is veel makkelijker dan begeleiding van de patiënt tot goed zelfmanagement.
Literatuur
go back to reference Kruse RL, et al. Communication during patient-provider encounters regarding diabetes self-management. Fam Med 2013;45:475-83.PubMed Kruse RL, et al. Communication during patient-provider encounters regarding diabetes self-management. Fam Med 2013;45:475-83.PubMed
Metagegevens
Titel
Beter luisteren naar de patiënt
Auteur
Sietsche van Gunst
Publicatiedatum
01-10-2013
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TvPO / Uitgave 5/2013
Print ISSN: 2666-9838
Elektronisch ISSN: 2666-9846
DOI
https://doi.org/10.1007/s12503-013-0080-y

Andere artikelen Uitgave 5/2013

TPO - De Praktijk 5/2013 Naar de uitgave

Weet je dit?

Vragen