Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:
Omslag van het boek

2016 | OriginalPaper | Hoofdstuk

1. Beroepsgericht leren en begeleiden

Auteurs : Nicolien van Halem, Tera Stuut, Henny Verbeek

Gepubliceerd in: De werkbegeleider in zorg en welzijn

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In dit hoofdstuk staat beroepsgericht leren centraal. Op welke manier maakt de student zich kennis en vaardigheden eigen op school en in de praktijk? We besteden aandacht aan competentiegericht leren, natuurlijk leren, ‘het oude en het nieuwe leren’ en zelfsturing. Wie spelen een rol in de begeleiding van de student en welke rol heeft de werkbegeleider? Wat zijn de beste omstandigheden om te leren, hoe is het leer- en werkklimaat? Ten slotte volgt uitleg over de opzet van de kwalificatiedossiers, de basis van iedere mbo-opleiding.
Literatuur
go back to reference Calibris en MBO Raad. (2011). Servicedocument: Profiel Werkbegeleider in het leerbedrijf. The Netherlands: Calibris en MBO Raad. Calibris en MBO Raad. (2011). Servicedocument: Profiel Werkbegeleider in het leerbedrijf. The Netherlands: Calibris en MBO Raad.
go back to reference OVDB. (2006). Thema Competentiegericht opleiden in de BPV-informatie. Bunnik: OVDB. OVDB. (2006). Thema Competentiegericht opleiden in de BPV-informatie. Bunnik: OVDB.
Metagegevens
Titel
Beroepsgericht leren en begeleiden
Auteurs
Nicolien van Halem
Tera Stuut
Henny Verbeek
Copyright
2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-1212-2_1