Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-06-2020 | Original Paper

Believing in Make-Believe: Efficacy of a Pretend Play Intervention for School-Aged Children with High-Functioning Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Ellen A. Doernberg, Sandra W. Russ, Anastasia Dimitropoulos
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Autism Spectrum Disorder (ASD) is a neurodevelopmental disorder marked by socio-emotional deficits, and difficulties with pretend play skills. Play skills are related to processes of adaptive functioning and emotion understanding. The present pilot study implemented an in-person pretend play intervention to school-aged children (ages 6 to 9 years, intervention group = 18, control group = 7) diagnosed with high-functioning ASD (HF-ASD), to increase children’s cognitive and affective play skills, and emotional understanding abilities. The intervention consisted of 5 weekly sessions, 15–20 minutes each. The intervention group significantly increased in imagination and cognitive play skills, which generalized to increased skills in emotional understanding. Findings demonstrate the positive impact of a short, easily facilitated, accessible play intervention for school-aged children with HF-ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel