Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2006 | Original Paper | Uitgave 8/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2006

Behavioral and Emotional Problems in Young People with Pervasive Developmental Disorders: Relative Prevalence, Effects of Subject Characteristics, and Empirical Classification

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2006
Auteur:
Luc Lecavalier

Abstract

Parents or teachers rated 487 non-clinically referred young people with Pervasive Developmental Disorders on the Nisonger Child Behavior Rating Form. The objectives of the study were to examine the relative prevalence of specific behavior problems, assess the impact of subject characteristics, and derive an empirical classification of behavioral and emotional problems for this population. Results indicated that the youngsters experienced high rates of behavior and emotional problems. Cluster analysis suggested that six- and eight-cluster solutions best fit the ratings provided by parents and teachers, respectively. Both parent and teacher cluster solutions contained groups of children characterized as problem free, well adapted, hyperactive, anxious, and with undifferentiated behavior disturbances. The empirically derived clusters were supported by data external to the analyses.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2006 Naar de uitgave