Skip to main content
Top

2013 | OriginalPaper | Hoofdstuk

5. Begeleiding als vorm van dienstverlening

Auteur : Marten Bos

Gepubliceerd in: Coaching en diversiteit

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Waarom moet er in de dienstverlening en vooral in de begeleiding als specifieke vorm van dienstverlening zoveel aandacht zijn voor diversiteit? Elke dienstverlening is een coproductie waarbij beide participanten zichtbaar en actief betrokken zijn. In deze coproductie is ook hun diversiteit aanwezig. Dit hoofdstuk gaat over het belang van de dialoog, over de manier waarop dienstverlener en dienstvrager elkaar en de situatie wederzijds steeds beïnvloeden in positieve en negatieve zin. Werken met die dialoog geeft de mogelijkheid om de tevredenheid over en het succes van de dienstverlening te beïnvloeden.
Voetnoten
1
Onderzoek Asay en Lambert 2000: 15 procent van het succes is afhankelijk van de gebruikte technieken, 15 procent van het succes is afhankelijk van het geloof in de techniek, therapie of hulpverlener, 30 procent van het succes is afhankelijk van de daadwerkelijke aandacht die er is voor de cliënt en 40 procent van het succes is afhankelijk van de persoonlijke kenmerken van de cliënt.
 
Metagegevens
Titel
Begeleiding als vorm van dienstverlening
Auteur
Marten Bos
Copyright
2013
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-0301-4_5