Skip to main content
Top

2020 | OriginalPaper | Hoofdstuk

8. Bedrijfsvoering in de apotheek

Auteurs : Drs. J. R. Mentink, Drs. C. R. C. Huizinga-Arp

Gepubliceerd in: Zo werkt het in de apotheek

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Een apotheek is een bedrijf. Een goede bedrijfsvoering begint met een goede administratie. De meeste apotheken hebben een financieel-administratief medewerker in dienst. Diverse apotheken besteden de boekhouding uit aan een administratiekantoor. Aan het eind van ieder jaar maakt de accountant de jaarrekening op. Deze jaarrekening bestaat uit een balans en een winst-en-verliesrekening. Belangrijke posten in de winst-en-verliesrekening zijn de inkoop en de personeelskosten. Zorgverzekeraarscontracten bepalen wat er aan geld binnenkomt in de apotheek.
Metagegevens
Titel
Bedrijfsvoering in de apotheek
Auteurs
Drs. J. R. Mentink
Drs. C. R. C. Huizinga-Arp
Copyright
2020
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2483-5_8